neděle 20. listopadu 2011

6. Wiki

Wiki
Jelikož jsme měli za takový úkol si založit svou osobní Wiki stránku, což jsem posléze udělala, musela jsem si nejdřív nastudovat, jak se to vůbec dělá, jaký je postup. Nikdy dřív jsem totiž s Wiki nepracovala. Nejdřív jsem si nastudovala trochu teorie, co to přesně znamená, což následně zde uvádím. Když jsem si vytvářela svou stránku na Wiki, setkala jsem se s Dig-I-Portem, přes který se stránka vytváří. Nastavila jsem si vzhled na MonoBook. Musím ovšem přiznat, že mi Wiki na první pohled nepřišla moc přehledná, takže toho na své stránce příliš nemám, zatím sem spíš ve fázi pochopení. Wiki webovou aplikaci zřejmě nebudu nikdy moc využívat, protože je na můj vkus trochu složitá.


Wiki je označení webů, které umožňují uživatelům přidávat obsah podobně jako v internetových diskusích, ale navíc jim také umožňují měnit stávající obsah; v přeneseném smyslu se jako wiki označuje software, který takovéto weby vytváří.
Původně se termín wiki používal zcela opačně. Wiki bylo označení typu softwaru a weby postavené na wiki byly označovány jako wiki-weby. Postupně došlo k přenesení významu slova wiki na výsledný web a pro použitou platformu byl zaveden termín wiki-software.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Wiki

Žádné komentáře:

Okomentovat